Resuming podcast

24 de Setembre de 2021 a les 12:32

Els Serveis Socials d'Almenar van atendre durant el 2020 mig miler de veïns i van repartir gairebé 6000kg d'aliments

Compartir

De l’esclat de la Covid-19 ençà, els serveis socials d’atenció primària d’Almenar han constatat un augment de les necessitats bàsiques de la ciutadania, un fet que ha obligat reinventar per poder donar resposta a tothom.

Només durant l’any 2020, marcat per la crisi sanitària i el posterior estancament econòmic, el Consell Comarcal del Segrià ha atés un total de 480 persones a Almenar, el que representa un 15% de la seva població. La majoria de les problemàtiques eren per qüestions de salut i econòmiques, seguides per afers socials, de discapacitat, laborals, escolars i de pobresa.

Per donar resposta a aquestes necessitats, s’han lliurat 5.800kg d’aliment a prop de 280 beneficiaris, s’han tramitat 19 demandes de pobresa energètica i 18 targetes de mobilitat reduida per discapacitat. També s’han efectuat 10 serveis d’ajuda directa a domicilis relacionades amb els 40 aparells de teleassitència actius a Almenar. D’altra banda, s’ha donat resposta a quatre dones víctimes de violència de gènere.

Des d’EMUN FM hem volgut abordar a fons aquesta qüestió parlant amb dues professionals que formen part de l’Equip Bàsic d’Atenció Social d’Almenar. Es tracta de l’Isabel Sabido, educadora social, i Montse Olomí, treballadora social, ambdues del Consell Comarcal del Segrià.