Resuming podcast

11 de Febrer de 2022 a les 15:04

La Marea Pensionista de Lleida es bolca amb la campanya "SocGranPeròNOIdiota"

Compartir

Cada cop més els nostres grans es troben amb dificultats per accedir als seus propis diners. Parlem de les cues que es formen al davant de les entitats bancàries, parlem de la digitalització de les accions a través d'aplicacions a les quals molts no tenen accés, parlem d'horaris reduïts en franges horàries sovint insuficients i parlem d'oficines tancades fet que suposa que els grans hagin de desplaçar-se quilòmetres a l'oficina més propera. Aquí afegim que si l’IPC ha pujat un 5,5%, i les pensions només un 2,5%, vol dir que perden un 3% de poder adquisitiu. En una pensió de 1000€ suposa un pèrdua de 420€ l’any. La Marea Pensionista de Lleida ha escrit aquesta carta al director per mostrar el seu desacord amb tota aquesta situació.

Carta de la Marea Pensionista de Lleida:

Tothom és conscient de la manca d’humanitat que representa veure a tantes persones grans fent cua al carrer davant les entitats bancàries. Nosaltres també diem PROU, PROU i PROU!

Des de la Marea Pensionista de les Terres de Lleida, fa temps que vam iniciar una campanya que clamava:

-Fer cua al carrer davant els bancs és: UNA HUMILIACIÓ.

-Estar plantat passant fred, calor o sota la pluja és: INHUMÀ.

-Fer perdre el temps a tanta gent gran és: INÚTIL.

-Accedir al caixer i a les cites prèvies és: DIFICULTÓS.

Carlos San Juan, jubilat de 78 anys, ha iniciat una campanya de recollida de signatures, amb una gran resposta, que ha encapçalat dient: “Tengo 78 años y me siento apartado por los bancos. ATENCIÓN HUMANA EN SUCURSALES BANCARIAS”. Tothom està molt identificat amb el problema, recolzem-lo massivament a través de la campanya: Change.org/SoyMayorNOidiota

Fa anys que ens queixem a les entitats bancaries i només rebem respostes inconcretes com ara “És un tema que ens preocupa”. Constatem una falta d’interès en posar-hi remei de manera fefaent. Per tant, exigim que els ocupi i no només que els preocupi.

Celebrem la iniciativa de la ministra Calviño i del Governador del Banc d’Espanya, que recull aquest clam general, instant a les associacions bancàries que solucionin el problema. Volem que les cues desapareguin i es faci un servei bancari adient als clients segons les seves necessitats, tenint en compte la dificultat que els hi suposa la digitalització de la banca. Molta gent gran no disposa de connexió a internet, ni de telèfon intel·ligent, ni ordinador personal, ni les habilitats necessàries per fer-ne ús. Tampoc estem d’acord en que siguin els familiars o amics qui els hagin d’ajudar. Això afecta a la privacitat, al dret a l’autonomia personal i a la dignitat.

Si el govern espanyol ens obliga a tenir un compte corrent, per a poder ingressar la pensió, el pensionista ha de tenir accés als seus diners, sempre i de manera fàcil.

Som grans però no som estúpids, som clients i mereixem un respecte i una atenció bancària adaptada a les nostres necessitats. Els bancs són empreses privades però tenen una responsabilitat social. Bé que han acceptat diners públics quan els han necessitat!

A EMUN FM hem parlat amb el portaveu de la Marea Pensionista de Lleida, Joan Miquel Ballesté. Escolta-ho: