Resuming podcast

27 de Octubre de 2022 a les 8:49

#socdeproximitat La territorial de PIMEC Comerç Lleida celebra les ajudes de la Generalitat a la digitalització del comerç de proximitat

Compartir

La Generalitat destinarà 15 milions d'euros en ajudes a la digitalització del comerç de proximitat. La partida prové dels Fons Europeus Next Generation i preveu tenir un impacte en 2.000 negocis catalans.

Esther Mellado, coordinadora territorial de PIMEC Comerç Lleida celebra la prospota alhora que reclama que s'incloguin despeses de personal que ajudi a les empreses a digitalitzar-se, no només el software. 

Les actuacions subvencionables seran:

  1. Projectes de noves tecnologies enfocats a la millora de diferents àrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra. Aquests projectes, en concret, han d’incidir en objectius com: el coneixement i la fidelització de la clientela, el foment de l’omnicanalitat, la implementació de solucions de ciberseguerat, el desenvolupament d’apps mòbils, o la contractació d’assessorament tecnològic, entre d’altres.
  2. Accions vinculades a la transformació del punt de venda, que incideixin en: la digitalització de la gestió del comerç; la transformació digital del comerç no sedentari; l’aplicació de noves tecnologies en el punt de venta, l’adquisició de mobiliari tecnològic i eines tecnològiques per a l’establiment físic; l’adopció de solucions per a la interactivitat o la millora de l’eficiència logística, o sistemes per comptar visitants o monitoritzar-los en les diferents àrees de la botiga.
  3. Accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular, enfocades a: la disminució del consum d’envasos i embalatge; l’ús de noves tecnologies per a disminuir els costos i l’impacte mediambiental de la distribució comercial, sobretot en referencia al’últim quilòmetre, i la instal·lació de sistemes digitalitzats de punts de recollida, o guixetes, dins dels establiments físics en trama urbana consolidada.

En l’àmbit de les entitats i associacions de comerç, seran subvencionables actuacions que incideixin en: la millora de l’atenció i relació i coneixement de les persones consumidores i la seva fidelització mitjançant l’ús de noves tecnologies i tècniques d’analítica avançada; l’impuls de canals digitals; l’impuls de publicitat i comunicació en mitjans o suports digitals; l’ús de mètriques i anàlisis del mercat; l’adopció de solucions de ciberseguretat a nivell associatiu; l’adquisició de mobiliari i eines tecnològiques, o la posada en marxa de programes de formació destinats a millorar l’ús i gestió d’eines tecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculats amb la venta online.

Esther Mellado també ha explicat a EMUN en què consisteix el nou bo del kit digital per a autònoms i mirco empreses d'entre 0 i 3 treballadors, el moviment Slow Shop Lleida i ha fet balanç de l'Informe de PIMEC a Catalunya on es posa de relleu que es comerciants ja estan patint l’augment de la despesa energètica i la sectorial adverteix que, si els preus de l’energia continuen a l’alça, el 4,78% dels establiments hauran de tancar.