Resuming podcast

11 de Gener de 2023 a les 12:53

#socdeproximitat Esther Mellado, PIMEC Comerç Lleida sobre Fons Next Generation per a impulsar la transformació digital del comerç

Compartir

Empresa i Treball obre la primera convocatòria de Fons Next Generation per a impulsar la transformació digital del comerç 

Els ajuts es podransol·licitar fins el 19 de gener de 2023. Aquesta primera partida, de prop de 7,5 MEUR, es complementarà amb 7,5 milions més durant el primer trimestre de l’any vinent.

En parlem amb l'Esther Mellado, coordinadora territorial de PIMEC Comerç Lleida

La nova línia de subvencionsfinançada amb Fons NGEU està gestionada directament per la Generalitat de Catalunya, per mitjà del CCAM. Així, el total de gairebé 15 milions d’euros complementarà els ajuts ja previstos de manera ordinàriapel propi Govern de la Generalitat en el Pla Anual del CCAM de 2022, que recentments’hanampliatfins arribar als 11,7 milionsd’euros. 

Inversió mínima de 2.000 euros, màxim de 75.000 euros d’ajuts 

L’ajut es concretarà en una aportació única per persona beneficiària de fins el 80% de les despeses subvencionables, amb un màxim de 75.000 euros i una inversió mínima de 2.000 euros. Els destinatarissón persones autònomes, petites i mitjanesempresescomercialstitularsd’unestabliment de comerç al detall i les entitatsassociatives de comerç i associacions de mercats municipals sedentaris i no sedentarisEn l’àmbit de les empreses de comerç, la persona beneficiaria ha de tenir com a mínim un establiment a peu de carrer a Catalunya, i els projectes a subvencionar s’han de dur a terme a través d’empreses especialitzades del sector que puguin acreditar la seva experiència. Pel que fa a les actuacions subvencionables, un dels avantatgesd’aquesta convocatòria és que permet presentar projectes que s’haginrealitzat de manera efectiva entre l'1 de gener de 2022 i el 30 de setembre de 2023. Amb tot, són subvencionables les actuacions següents: 

  • Projectes de noves tecnologiesenfocats a la millora de diferentsàrees de l’estratègia comercial en línia i de comunicació, del model de negoci i de l’experiència de compra. Aquestsprojectes, en concret, han d’incidir en objectiuscom: el coneixement i la fidelització de la clientela, el foment de l’omnicanalitat, la implementació de solucions de ciberseguerat, el desenvolupamentd’appsmòbils, la contractaciód’assessoramenttecnològic... En aquestúltimpunt cal precisar que el CCAM ha impulsat un segelld’acreditació per a assessores i assessorstecnològics, i que aquestsajutsnomés es podrandemanarmitjançant un assessortecnològicacreditat. De fet, el programa preveu la contractació de serveisd'assessoramenttecnològicefectuat per persones acreditades mitjançantaquestsegelld'assessors i assessorestecnològiques del CCAM. Podeutrobarmésinformació sobre les persones assessores aquí. 
  • Accions vinculades a la transformació del punt de venda, que incideixin en: la digitalització de la gestió del comerç; la transformació digital del comerç no sedentari; l’aplicació de noves tecnologies en el punt de venta, per millorar i actualitzar el procediment de pagament i evitar cues i aglomeracions; l’adquisició de mobiliaritecnològic i einestecnològiques per a l’establimentfísic (balances, ordinadors, tauletes,... sempre que siguin per a ús directe de l’establiment o de la seva clientela); l’adopció de solucions per a la interactivitat o la millora de l’eficiència logística (etiquetes NFC, codis QR, etiquetes RFID), o sistemes per comptarvisitants o monitoritzar-los en les diferentsàrees de la botiga. 
  • Accions vinculades a la sostenibilitat i a l’economia circular, enfocades a: la disminució del consumd’envasos i embalatge; l’ús de noves tecnologies per a disminuir els costos i l’impactemediambiental de la distribució comercial, sobretot en referencia al’últimquilòmetre, i la instal·lació de sistemesdigitalitzats de punts de recollida, o guixetes, dinsdelsestablimentsfísics en trama urbana consolidada. 

Pel que fa a les entitats i associacions de comerç, seran subvencionables actuacions que incideixin en: la millora de l’atenció i relació i coneixement de les persones consumidores i la sevafidelitzaciómitjançantl’ús de noves tecnologies i tècniquesd’analíticaavançada; l’impuls de canalsdigitals; l’impuls de publicitat i comunicació en mitjans o suportsdigitals; l’ús de mètriques i anàlisis del mercat; l’adopció de solucions de ciberseguretat a nivellassociatiu; l’adquisició de mobiliari i einestecnològiques, o la posada en marxa de programes de formaciódestinats a millorarl’ús i gestiód’einestecnològiques en el comerç, màrqueting digital, tècniques de fidelització i explotació i anàlisi de dades vinculatsamb la venta online.