Aquest capítol d’Aquí, a l'Oest combina actualitat comarcal, cultura popular i una extensa tertúlia de cinema. La primera part repassa notícies econòmiques, socials i d’esdeveniments locals a les Terres de Lleida; la segona s’endinsa en el teatre amateur de Mollerussa; i la tercera analitza el boom de les segones, terceres i quartes parts en el cinema comercial i d’animació.
• Inflació a Ponent, Alt Pirineu i Aran: l’IPC d’octubre baixa cinc dècimes i se situa al 2,4%, trencant la tendència alcista des del maig.
• Els preus d’habitatge, aigua, electricitat i combustibles pugen un 7,5% respecte fa un any, amb la llum i el gas encarint-se un 11% i l’aigua un 9,1%.
• Roba i calçat són un 1,2% més barats que l’any anterior.
La líder dels Comuns, Jéssica Albiach, condiciona la negociació dels pressupostos al compliment dels acords previs, especialment en salut, educació i habitatge. Denuncia:
• Infrahabitatge i segregació urbana a barris com el Centre Històric i la Mariola de Lleida.
• Incompliments en polítiques d’habitatge i critica el frau en els topalls de lloguer, reclamant més rehabilitació integral de barris degradats.
"Tenim barris sencers a Catalunya que s’estan ensorrant... que necessiten una rehabilitació integral."
• Mitja Marató de Lleida: provocarà talls de trànsit i desviaments.
- Afectació destacada a l’avinguda Rovira-Roure, 11 de Setembre, Passeig de Ronda, Rambla Ferran, avingudes Francesc Macià, Blondel, Madrid i Príncep de Viana.
- La Guàrdia Urbana aplicarà un dispositiu dinàmic: es talla el trànsit just abans del pas de cursa i es reobre immediatament després.
• Fondarella és el primer municipi del Pla d’Urgell que instal·la el cartell d’entrada amb el lema “Som una comarca autèntica, som el miracle de l’oest”.
• Forma part del desplegament de la marca Autèntics, que vol reforçar la identitat comarcal lligada a l’arribada de l’aigua del canal i a una història d’esforç i perseverança.
El president del Consell Comarcal, Carles Palau, subratlla que:
• L’aigua va ser clau en la creació de la comarca.
• Malgrat això, la vida ha estat «dura» i l’esforç col·lectiu ha construït el caràcter del Pla d’Urgell.
La marca es completarà amb:
• Web autèntics.cat com a hub de continguts i promoció turística.
• Nova ubicació del punt d’informació turística a l’estany d’Ivars i Vila-sana.
• Formació per allotjaments rurals, dins l’estratègia turística.
• El pòdcast ‘Les 6 de Ravensbrück’ de les periodistes Pili Garcia i Anna Gasol rep el Premi de Comunicació Local 2025 al millor contingut d’àudio, atorgat per la Diputació de Barcelona.
• El jurat en destaca:
- El rigor de la documentació.
- La capacitat d’aconseguir testimonis.
- Una narrativa sonora potent.
Aquest pòdcast explica les històries de les dones lleidatanes deportades al camp nazi de Ravensbrück, l’únic concebut exclusivament per a dones. És una coproducció d’emunfmradio i La Xarxa, amb suport de la Diputació de Lleida, i es pot escoltar a La Xarxa Més.
• Presentació de l’espectacle ‘Saxo en Cobla’ al Teatre La Unió del Palau d’Anglesola / el Palau d’Alguna localitat del Picat (al programa se cita com “Teatre La Unió del Picat”).
• Protagonitzat per Jordi Paulí (saxo) i la Cobla Mediterrània, idea sorgida de la col·laboració i amistat amb Lluís Alcalà.
Objectiu artístic:
• Mostrar com la cobla pot esdevenir una autèntica orquestra, fugint de la sonoritat estrictament tradicional.
• Situar el saxo com a solista, amb improvisacions i diàleg constant amb la cobla.
• Recorregut musical des dels inicis del jazz fins a l’actualitat, amb bateria afegida.
“La cobla fa el paper d’orquestra i el saxo solista fa les melodies i improvisacions... és un concert que no us el podeu perdre.”
Entrades a 5 euros, amb voluntat de trencar tòpics sobre la cobla i apropar-la a nous públics.
El bloc central del programa està dedicat a Som Faràndula, la companyia de teatre de Mollerussa, que estrena la seva primera obra de text llarg fora del format de Pastorets.
• Autor: Nick Hassi (pseudònim de Nick Hassi Camps i Pinós).
• Gènere: comèdia de vodevil / d’embolics.
• Època: ambientada originàriament als anys 60, adaptada parcialment a l’actualitat.
• Estil: comèdia de situació, molt representada a Catalunya, referent del teatre popular.
El director Joaquim Fabres explica que l’han triada per:
• Recuperar el teatre de vodevil/comèdia que havia tingut molta tradició a Mollerussa.
• Oferir una comèdia molt divertida, pensada per desconnectar i riure sense haver de pensar massa.
• Donar una primera «posada de llarg» a Som Faràndula com a grup estable.
Argument bàsic (sense espòilers concrets):
• Comèdia d’enredos i malentesos on ningú és el que aparenta, especialment els dos protagonistes.
• Hi ha secrets que alguns personatges coneixen i la resta no, provocant situacions còmiques.
• La presència d’un mossèn i dues beates genera escenes molt divertides i alhora molt “de poble”.
“És una obra per passar-s’ho bé, deixar fluir la ment i desconnectar totalment.”
Durada i estructura:
• Aproximadament 1 hora i 45 minuts, tot i que “se’t farà com una hora i cinc minuts” de tan ràpida que passa.
• Tres actes amb un canvi de decorat important.
• El col·lectiu global suma una seixantena de persones entre actors, tècnics i col·laboradors.
• A El trampós entrempat hi participen 8 actors i una vintena de persones en tasques d’escenografia, vestuari i suport tècnic.
• Hi ha gent de totes les edats, fet que enriqueix el grup i facilita l’aprenentatge intergeneracional.
La companyia es va consolidar arran de:
• L’experiència prèvia del Casal Sènior, que havia fet un parell d’obres molt celebrades.
• L’aturada de les dues companyies de teatre històriques de Mollerussa.
• L’èxit dels Pastorets, que va reunir gairebé 50 participants de 3 a 73 anys.
Som Faràndula vol:
• Donar continuïtat al teatre local a Mollerussa.
• Crear vincles socials entre generacions: actors expliquen que ara saluden i parlen amb gent jove pel carrer gràcies als Pastorets.
• Assegurar un relleu generacional, perquè en uns anys el grup pugui ser liderat per gent més jove.
Parlen tres actors: Gabriel Espar, Conxita Escoda i Manel Bertan, dirigits per Joaquim Fabres.
• Un actor interpreta un xofer valencià, Vicentet, que fa “mil coses” dins l’obra.
- Ha hagut d’incorporar un accent valencià, jugant amb la idea de dialecte/idioma.
- Explica amb humor el “procés d’aprenentatge”: broma sobre anar 15 dies a València per aprendre l’idioma.
• Gabriel Espar fa de senyor Pau, marit de la Tomassa, amb un paper també molt còmic.
• Conxita Escoda interpreta una beata que segueix el mossèn a tot arreu, inclosa una peregrinació a Roma, juntament amb una altra beata.
Tots coincideixen que:
• S’ho han passat molt bé assajant i han rigut molt.
• Les beates són “la clau de l’obra” perquè fan riure i rezar alhora.
• Per a alguns, el teatre va arribar de casualitat (jubilació, propostes del casal), però els ha enganxat fortament.
“No havia resat mai tant; i mira que vaig fer d’escolà 16 anys.”
El director detalla un procés llarg i rigorós:
• Inici dels assajos al febrer, amb lectura de guió asseguts a taula.
• Fase d’entonació i comprensió del text.
• Posteriorment, posada en peu i treball de moviments escènics.
Característiques del text:
• Molt ràpid, ple de contrarèpliques i diàlegs constants.
• Moltes entrades i sortides a escena, cosa que complica el ritme i la coordinació.
• Fer comèdia i fer riure es descriu com difícil i exigent, tot i que sembli fàcil des de fora.
Ritme d’assaig:
• Durant mesos, un cop per setmana.
• En la fase final, dos o tres dies per setmana, i l’última setmana, cada dia, amb molta intensitat i nervis previs a l’estrena.
El director confessa que:
• Tot i conèixer el text de memòria, encara riu als assajos, cosa que ell interpreta com a senyal que l’obra funciona.
• Valora molt l’evolució dels actors, alguns d’ells sense gaires experiències prèvies.
Els participants destaquen:
• El teatre com a espai de benestar i diversió personal.
• El plaer de disfrutar a l’escenari, que es transmet inevitablement al públic.
• La satisfacció d’haver creat una xarxa de relacions noves al poble.
L’experiència dels Pastorets és especialment significativa:
• Ha permès trencar barreres generacionals: actors grans i joves es coneixen i es saluden pel carrer.
• Ha reforçat la sensació de fer poble i comunitat cultural.
“És ‘los Pastorets’, això. Fa poble. Et permet parlar tant amb un de 20 com amb un de 70.”
• Som Faràndula es va estrenar com a grup amb Els Pastorets, recuperant una tradició nadalenca que Mollerussa no tenia.
• Després de l’èxit, es van plantejar: quedar-se només amb els Pastorets o créixer amb noves obres. El trampós entrempat és la resposta a aquesta ambició.
Properes fites:
• Pastorets: es tornaran a representar 3 i 4 de gener, amb pràcticament la mateixa versió de l’any anterior i algun canvi puntual de repartiment.
• Voluntat clara de fomentar un relleu generacional: que, amb el temps, altres directors i actors joves prenguin el relleu i mantinguin Som Faràndula viva durant molts anys.
• Dates: dissabte i diumenge 15 i 16 de novembre.
• Hora: 19.00 h.
• Venda d’entrades:
- Online fins poc abans de la funció.
- A la taquilla: divendres a partir de les 18.00 h i dues hores abans de cada representació.
Els conductors tanquen l’entrevista desitjant-los sort amb l’expressió tradicional del teatre: “Molta merda”.
La segona hora del programa es dedica a la tertúlia de cinema, conduïda per Júlia García, Karen Alfonso i Maria Gatau, amb intervencions del presentador i del tècnic Abel.
• El Festival Galàcticat (tretzena edició) anuncia que el director homenatjat el proper any serà David Lynch.
• L’homenatge inclourà la seva figura, la seva obra i el seu univers visual:
- Convivència de bellesa i foscor.
- Escenes oníriques.
- Personatges icònics i inquietants.
Les tertulianes comenten:
• La devoció cinèfila d’algunes per Lynch, fins i tot admetent cert friquisme.
• Recorden títols com Twin Peaks i la seva influència.
• Algunes reconeixen que segur han vist obres seves però no associen títol, director i cara, evidenciant una manera força habitual de consumir cinema.
Encara no hi ha programa detallat del festival, però s’espera que l’edició sigui especialment interessant i que la tertúlia hi torni quan s’apropi la data.
• Presentació del curt no ficcionat Lo Sobrany, dirigit pel fotògraf documental Pere Montiel, arrelat a Salàs.
• S’estrena coincidint amb la Fira de Salàs del Pallars, a 2/4 de 8 del vespre.
Contingut del documental:
• Parteix del personatge festiu Lo Sobrany, figura de cartró pedra i fibra de vidre protagonista d’una representació teatral durant la fira.
• Inclou una entrevista a l’escultor Ferran Farré, creador del bestiari popular de Salàs.
• Recreen el procés creatiu d’un taller participatiu de fa uns 20 anys, origen de figures com:
- La molassa.
- Lo Sobrany.
- La roqueta, el cavallet i la terxona.
El film aprofundeix en:
• La història de la fira de bestiar de peu rodó de Salàs.
• Com el poble ha recuperat l’esperit del mercat tradicional gràcies a una representació teatral de compra-venda d’animals, basada en un text de Pep Coll.
Es recomana especialment als veïns de Salàs, perquè parla directament de la seva memòria col·lectiva.
Pixar ha publicat el primer teaser de Toy Story 5, que arribarà el 2026.
Elements clau de la nova trama:
• La nena Bonnie, que es va convertir en propietària de les joguines d’en Andy a la tercera pel·lícula, ara té 8 anys.
• Rep un paquet amb una tauleta interactiva en forma de granota, anomenada Lillipat.
• L’atracció per aquesta nova joguina digital fa que deixi de banda les joguines tradicionals (Woody, Jessie, etc.).
A partir d’aquí, el conflicte central és:
• Pànic entre les joguines per la por a ser abandonades.
• En Woody, la Jessie i la resta intentaran demostrar que les joguines de sempre encara tenen lloc en un món dominat per la tecnologia.
La tertúlia hi veu un tema de fons molt actual:
• Debat sobre la tecnologia en les joguines infantils i el risc que les pantalles substitueixin el joc imaginatiu.
• Es plantegen si hi haurà intel·ligència artificial en la trama o no, tot i que el teaser no ho especifica.
Context i ritme de la saga:
• Recorden que Toy Story 1 (1995) va ser pionera en animació i narrativa.
• Toy Story 4 (2019) es va estrenar 24 anys després de la primera; ara hi haurà uns 7 anys de diferència amb la cinquena.
• Pixar aprofita aquests intervals llargs per actualitzar el relat als nous temps (famílies, tecnologia, valors).
Un dels misteris pendents:
• A la quarta entrega, Woody marxava amb la pastora Bo Peep i se separava del grup.
• El teaser no l’esmenta; les tertulianes especulen com reapareixerà o si la trama se centrarà en altres joguines.
Paramount Pictures presenta el tràiler de ‘Bob Esponja, una aventura pirata’, una nova pel·lícula del famós personatge marí.
Característiques principals:
• Torna 10 anys després de Bob Esponja: Un heroi fora de l’aigua.
• És, si fa no fa, la quarta pel·lícula cinematogràfica de la saga.
• S’estrena als cinemes de l’Estat el 25 de desembre, coincidint amb Nadal, sis dies després de l’estrena als EUA.
Trama bàsica:
• Bob Esponja i els seus amics de Fons de Biquini es veuen immersos en “el gran esdeveniment cinematogràfic més important de tots els temps” (segons ells).
• Bob, desesperat per demostrar que és un “oncle gran”, vol provar la seva valentia davant el senyor Cranc.
• Per fer-ho, seguirà l’Holandès Errant, el pirata fantasma llegendari, en una aventura marítima d’estil pirata.
La tertúlia remarca:
• L’esperit irreverent, exagerat i còmic de Bob Esponja, que garanteix diversió.
• El potencial de la pel·lícula per vincular generacions: adults que van créixer amb la sèrie i els infants actuals.
Es confirma una segona part de la cèlebre pel·lícula ‘El diablo se viste de Prada’ (2006).
Personatges i context:
• Tornen Meryl Streep com Miranda Priestley (directora de la revista Runway) i Anne Hathaway com Andy, l’antiga assistent.
• També reapareix Emily Blunt com Emily, ara amb un paper clau en el sector del luxe i la publicitat.
Marc narratiu de la seqüela:
• Se celebra el 20è aniversari de la pel·lícula original (2006–2026).
• La trama se centra en:
- La crisi de la premsa impresa, especialment les revistes de moda.
- El trasllat de la inversió publicitària cap als mitjans digitals i les plataformes de luxe.
- La competència entre Miranda (revista tradicional) i Emily (executiva en el sector del luxe i la publicitat).
• El paper exacte d’Andy encara no és clar, però la seva reaparició és central per entendre l’evolució d’aquests personatges.
Detalls estètics i referencials:
• El primer teaser utilitza ‘Vogue’ de Madonna com a banda sonora, reforçant la connexió amb el món de la moda.
• Es juga amb la referència a Anna Wintour, directora de Vogue, com a inspiració no oficial de Miranda Priestley.
Data prevista:
• Algunes fonts apunten al 30 d’abril o 1 de maig de 2026; per lògica d’estrenes en divendres, s’especula amb el 30 d’abril a l’Estat.
La tertúlia destaca:
• Ganes enormes de veure Streep i Hathaway juntes de nou; per a algunes, Anne Hathaway és una de les millors actrius de la seva generació.
• L’interès per veure com la pel·lícula retratarà l’actual indústria de la moda i la seva transformació digital.
• No tothom va viure el “boom” de la primera pel·li, però el consens és que aquesta seqüela té un potencial comercial i crític molt alt.
Abans d’acabar, es menciona ràpidament que:
• S’estrena als cinemes ‘Ahora me ves 3’ (Now You See Me 3), tercera part de la saga de màgia i robatoris dels “Quatre Genets”.
• Es remarca el caràcter de gran producte comercial i de continuació d’una franquícia iniciada fa més de deu anys.
• El programa combina actualitat socioeconòmica (inflació, habitatge, mobilitat) amb promoció cultural local (marca Autèntics, concert Saxo en Cobla, documental Lo Sobrany).
• Es dona protagonisme al teatre amateur de Mollerussa com a eina de cohesió social, relleu generacional i construcció de poble, mitjançant Som Faràndula i l’estrena d’El trampós entrempat.
• La tertúlia de cinema se centra en el fenomen de les seqüeles i continuacions (Toy Story 5, Bob Esponja, El diablo se viste de Prada 2, Ahora me ves 3), i en el diàleg entre nostàlgia i actualitat: tecnologia a la infància, crisi de la premsa, homenatges a autors de culte com David Lynch.
En conjunt, l’episodi mostra com la cultura local i el gran cinema comercial conviuen en un mateix espai radiofònic, connectant la vida quotidiana de les Terres de Lleida amb les tendències globals del món audiovisual.
S’introdueix el programa **Aquí, a l'Oest**, magazín en xarxa de diverses ràdios de les Terres de Lleida. Francesc Balanyà saluda l’audiència i presenta els col·laboradors de les diferents emissores i el tècnic. Es fa un avançament de continguts: tema del dia dedicat a teatre amb *Som Faràndula* i, després, tertúlia de cinema sobre seqüeles de pel·lícules mítiques.
Repàs extens a l’actualitat. • **Economia**: l’IPC baixa cinc dècimes a Ponent, Alt Pirineu i Aran fins al 2,4%. Pugen fortament els preus de llum, gas i aigua, mentre roba i calçat baixen lleument. • **Política i habitatge**: declaracions de Jéssica Albiach (Comuns), que condiciona els pressupostos al compliment d’acords previs i denuncia infrahabitatge i segregació als barris del Centre Històric i la Mariola de Lleida. Reclama mà dura contra el frau en els topalls de lloguer i més rehabilitació integral de barris. • **Mobilitat**: la Mitja Marató de Lleida comportarà talls i desviaments, especialment a l’avinguda Rovira-Roure i principals vies d’accés al centre; la Guàrdia Urbana aplicarà un dispositiu progressiu per garantir convivència entre cursa i trànsit. • **Marca turística**: Fondarella estrena el primer cartell amb el lema “Som una comarca autèntica, som el miracle de l’oest”, dins la marca **Autèntics** del Pla d’Urgell. Carles Palau explica el simbolisme de l’aigua del canal en la construcció de la comarca. Es preveu desplegar la marca als 18 municipis, amb web autèntics.cat, reubicació del punt d’informació turística a l’estany d’Ivars i formació per allotjaments rurals. • **Premi de comunicació**: el podcast **‘Les 6 de Ravensbrück’** rep el Premi de Comunicació Local 2025 al millor àudio. Es destaca el rigor documental, la qualitat dels testimonis i la narrativa sonora en relatar les històries de dones lleidatanes deportades al camp nazi de Ravensbrück.
(Aquesta peça informativa va just després del bloc de notícies abans del tema del dia). Sabina Pedrós presenta l’espectacle musical **‘Saxo en Cobla’**, que s’estrena al Teatre La Unió del Picat. El projecte neix de l’amistat entre el saxofonista i compositor **Jordi Paulí** i el representant de la **Cobla Mediterrània**, **Lluís Alcalà**. Volen anar més enllà de la sonoritat tradicional de la cobla, tractant-la com a orquestra mentre el saxo actua com a solista improvisador. Es destaca la varietat estilística del concert, que recorre des dels inicis del jazz fins a l’actualitat, amb bateria i una posada en escena viva i emotiva. Entrades a 5 euros.
Bloc central dedicat al **teatre amateur de Mollerussa**. • **Presentació**: es presenta la companyia **Som Faràndula** i els convidats: el director **Joaquim Fabres** i els actors **Gabriel Espar**, **Conxita Escoda** i **Manel Bertan**. • **Elecció de l’obra**: trien *El trampós entrempat* de **Nick Hassi** per recuperar el teatre de vodevil i la comèdia de situació amb tradició a Mollerussa. L’obra, ambientada als anys 60 i lleugerament actualitzada, és una comèdia d’embolics on res no és el que sembla, amb secrets, malentesos i un mossèn pel mig que genera situacions molt còmiques. • **Tonalitat i objectiu**: comèdia “per desconnectar”, destinada que el públic rigui i s’ho passi molt bé. Té una durada d’uns 1h45’ en tres actes, amb un canvi important d’escenografia. • **El grup Som Faràndula**: expliquen que el col·lectiu arriba a una seixantena de persones entre actors i col·laboradors, amb una vintena implicada en aquesta obra (escenografia, vestuari, etc.). Destaquen la riquesa de treballar amb gent de totes les edats. Recorden l’origen al **Casal Sènior** i l’èxit dels **Pastorets**, que van reunir gairebé 50 participants de 3 a 73 anys, generant molta cohesió social. • **Personatges i accents**: un actor interpreta el xofer valencià **Vicentet**, treballant un accent valencià per donar versemblança; ho expliquen en clau d’humor. Gabriel fa del senyor Pau, marit de la Tomassa, i Conxita és una beata que segueix el mossèn a tot arreu juntament amb una altra beata. Tots destaquen que han rigut molt als assajos i que el paper de les beates és clau per a la comicitat. • **Procés creatiu i dificultats**: el director descriu un treball llarg: lectura de guió des del febrer, anant evolucionant cap a l’interpretació i el moviment. El text és ràpid, ple de contrarèpliques i entrades/sortides constants, cosa que el fa exigent. S’han fet mesos d’assaig setmanal i, a la recta final, dos o tres dies per setmana i tota l’última setmana, amb molts nervis. Es remarca que fer riure és molt difícil, tot i que sembli el contrari. • **Impacte personal i comunitari**: actors i director expliquen com el teatre els ha enganxat, especialment després de la jubilació o de participar al Casal Sènior. Destaquen la satisfacció de conèixer gent nova de diferents edats i “fer poble”: ara saluden i parlen amb joves pel carrer gràcies als Pastorets i a Som Faràndula. • **Futur i Pastorets**: es confirma que tornaran a fer **Els Pastorets** el 3 i 4 de gener, bàsicament amb la mateixa versió. Joaquim subratlla la necessitat de relleu generacional dins de Som Faràndula, amb la idea que en uns anys el grup estigui liderat per gent més jove. • **Detalls d’estrena**: *El trampós entrempat* es representa el dissabte i diumenge 15 i 16 de novembre a les 19 h. Entrades online, a taquilla divendres a partir de les 18 h i dues hores abans de cada funció. L’entrevista acaba amb el desig teatral de “molta merda” i la crida al públic a gaudir de l’obra.
S’obre la **tertúlia de cinema** amb Júlia García, Karen Alfonso i Maria Gatau. Es comenta la notícia que el **Festival Galàcticat** dedicarà la seva tretzena edició a homenatjar **David Lynch**. Es destaca que es posarà el focus en la figura del director i en el seu univers cinematogràfic, on conviuen bellesa i foscor amb escenes oníriques i personatges icònics. Les tertulianes parlen del seu grau de “friquisme” envers Lynch, mencionen títols com **Twin Peaks** i reconeixen que alguns oients potser han vist films seus sense associar-hi el nom. Encara no hi ha més detalls del festival, però s’anticipa que serà una edició molt interessant de la qual tornaran a parlar.
Es presenta el curtmetratge documental **‘Lo Sobrany’**, que s’estrena coincidint amb la **Fira de Salàs del Pallars**. Dirigit pel fotògraf documental **Pere Montiel**, el film parteix de la figura festiva de Lo Sobrany, un ninot de cartró pedra i fibra de vidre que protagonitza una representació teatral durant la fira. El curt es construeix a partir d’una entrevista a l’escultor **Ferran Farré**, creador del bestiari popular de Salàs, i recrea un taller participatiu de fa uns 20 anys d’on van sorgir figures com la molassa, Lo Sobrany, la roqueta, el cavallet o la terxona. A través d’això, el documental aprofundeix en la història de la antiga fira de bestiar de peu rodó i mostra com el poble ha recuperat l’esperit del mercat tradicional mitjançant una representació teatral de compra-venda escrita per **Pep Coll**. Es convida especialment la gent de Salàs a veure’l perquè parla directament de la seva història.
Les tertulianes passen a parlar de **Toy Story 5**, arran de la publicació del primer teaser per part de Pixar. Recorden que alguns col·laboradors es van quedar a la segona pel·lícula i s’han perdut la tercera i la quarta, però la nova entrega planteja un tema molt actual: la irrupció de la **tecnologia en el joc infantil**. Es resumeix el que mostra el teaser: la nena **Bonnie**, ara amb 8 anys, rep una tauleta interactiva en forma de granota, la **Lillipat**, i comença a deixar de banda les joguines tradicionals. Les joguines, espantades per aquest abandonament, hauran de demostrar que continuen tenint sentit en un món dominat per la tecnologia. Les tertulianes hi veuen un debat sobre pantalles i infància, i es pregunten si la pel·li incorporarà o no elements d’IA. S’aporta context sobre la saga: **Toy Story 1 (1995)**, la quarta part (2019) i la nova estrena prevista per al **2026**, destacant com Pixar espacia les pel·lícules per poder actualitzar el relat a la realitat social. També s’assenyala el misteri sobre com tornarà a aparèixer en Woody, que a la quarta part marxava amb la pastora Bo Peep.
Es canvia de registre i s’introdueix el tràiler de **‘Bob Esponja, una aventura pirata’**, nova pel·lícula de **Bob Esponja** presentada per Paramount Pictures. La història mostra Bob i els seus amics de Fons de Biquini embarcats en el que, per a ells, és l’esdeveniment cinematogràfic més gran de tots els temps. Bob, ansiós per demostrar que és “un tio gran”, vol provar la seva valentia davant el senyor Cranc i s’alia amb l’**Holandès Errant**, famós pirata fantasma de la sèrie. La tertúlia destaca el to irreverent i divertit del personatge i la capacitat de la saga per seguir generant històries noves sota el mar. Es remarca que aquesta serà la quarta pel·lícula de Bob Esponja i que s’estrenarà el **25 de desembre**, coincidint amb Nadal, pocs dies després de l’estrena als Estats Units. També es comenta que compartirà dates de cartellera amb una nova pel·lícula d’**Avatar**.
Tram final de la tertúlia centrat en grans seqüeles. • **El diablo se viste de Prada 2**: es confirma la segona part coincidint amb el 20è aniversari de la pel·lícula original (2006). Tornen **Meryl Streep** (Miranda Priestley) i **Anne Hathaway** (Andy), juntament amb **Emily Blunt** (Emily). El teaser mostra de nou les oficines de la revista Runway a Nova York, amb la cançó **‘Vogue’ de Madonna**, i juga amb la referència a *Vogue* i a la figura d’Anna Wintour. La trama se centrarà en la crisi de les revistes de moda impreses, la migració de la publicitat cap als mitjans digitals i la competència entre Miranda, encara al capdavant d’una capçalera tradicional, i Emily, ara executiva al sector del luxe i la publicitat. El rol concret d’Andy encara és incert. Es preveu l’estrena cap al **30 d’abril de 2026**, tot i que hi ha informació dispar. Les tertulianes expressen moltes ganes de veure-la i destaquen la qualitat interpretativa de Hathaway i Streep. • **Recepció i gustos personals**: algunes participants confessen que no van viure tant el boom de la primera pel·lícula, però igualment els fa il·lusió la seqüela. Karen, en canvi, es declara molt fan i assegura que hi serà el dia de l’estrena. • **Altres seqüeles**: abans d’acabar, s’esmenta l’estrena de **‘Ahora me ves 3’ (Now You See Me 3)**, tercera part de la saga de màgia i robatoris dels “Quatre Genets”, com un altre exemple de continuació de franquícia popular. El programa es tanca amb una referència al temps restant, anunciant una breu pausa publicitària i el petit butlletí abans de continuar amb la segona hora del magazín.