Aquí, a l'Oest és un magazín territorial fet en xarxa per diverses ràdios de les Terres de Lleida. En aquest episodi, el programa combina actualitat local, cultura musical i una tertúlia especial sobre psicologia i intel·ligència artificial.
• La plataforma Pobles Vius i altres entitats, juntament amb els ajuntaments de Bellcaire, Tornavous, Bellpuig i les Borges Blanques, presenten recursos contenciosos administratius contra el projecte d’una planta de biogàs a l’Acentiu.
• Denuncien: - Irregularitats administratives en el procediment. - Manca real d’alternatives d’emplaçament. - Vulneració de la llei d’espais agraris i del deure de protegir sòl agrícola de valor. - Impacte ambiental en zones protegides molt properes. - Abús de la normativa urbanística per afavorir un negoci privat de producció de combustible.
"Estem convençuts que existeix un procediment absolutament irregular" (Eduard de Ribot, advocat de Pobles Vius)
• També es critica el model econòmic del projecte: una empresa amb 3.000 € de capital social que vol invertir 7 milions d’euros, amb 4,5 milions subvencionats per fons públics.
• El Departament de Salut decreta que torna a ser obligatori portar mascareta a: - Centres de salut i CAPs. - Hospitals. - Residències de gent gran. - Altres centres per a persones vulnerables.
• Motiu: augment molt fort de casos de grip. - La incidència passa de 168 a 418 casos per 100.000 habitants en una setmana. - L’onada s’ha avançat 6 setmanes respecte a altres temporades. - Ja supera el pic de les tres temporades anteriors.
• Cobertura vacunal: - Grip: 66% (majors de 80) i 52% (70–79). - Covid: 54% (majors de 80) i 38% (70–79).
La consellera Paneque destaca la combinació de mascareta i vacuna com a mesura efectiva de contenció.
• L’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) de Lleida engega el programa ProLleida, cofinançat per la UE i la Fundació INCIDE.
• Objectiu principal: reduir el desajust entre perfils professionals i necessitats empresarials.
• Sectors prioritaris: - Agroalimentari. - Indústria 4.0. - Logística. - Medi ambient.
• Doble línia de reciclatge: - Millora de qualificació de gent que ja treballa al sector. - Requalificació per a persones que venen d’altres àmbits.
• El programa ofereix orientació i formació subvencionada, dissenyant itineraris formatius personalitzats sense cost per a l’alumne. El curs va del novembre 2025 al març 2027.
• Garrigues Cooperació impulsa una nova edició del programa Apropet, Endinset, coneix el Centre Penitenciari de Ponent i el Centre Obert.
• Finalitat: portar art, cultura i reflexió al dia a dia de les persones internes.
• Activitats destacades: - Tallers i projectes sobre violència masclista. - Obres de teatre. - Tallers terapèutics i de creixement personal.
• L’entitat detecta més dificultats per implicar els recursos del Centre Obert que no pas els de la presó.
Enric Figueres remarca el “retorn” emocional que reben dels interns i com això confirma que la línia del projecte és positiva i necessària.
• Hi ha interès per estendre el programa a altres centres penitenciaris del país, però abans cal consolidar-lo a Lleida.
• L’Institut Joan Solà de Torrefarrera rep el Premi Escola Verde 2025 a la trajectòria i millora continuada, després de 12 anys de feina en educació ambiental.
• El projecte ambiental del centre s’organitza en tres eixos: - Gestió ambiental quotidiana (residus, energia, hàbits sostenibles). - Espais i projectes sostenibles dins i fora del centre. - Relació amb l’entorn, com l’apadrinament de l’Alzinà.
• A l’espai de l’Alzinà, l’institut ha passat de fer activitats puntuals (neteja, estudi de biodiversitat) a un projecte més profund: renovació de cartells, divulgació de flora i fauna, etc.
• Els delegats ambientals expliquen ara el projecte a totes les classes i impulsen nous objectius verds a l’institut i a les escoles adscrites.
• Entrevista a Edu Blasi, un dels organitzadors del Ponent Roots Festival, que celebra la seva 14a edició a la Sala Cotton de Lleida.
• Festival nascut de la passió de dos amics (Edu i l’Uri) per la música en directe i el col·leccionisme de discos.
"Lleida respon si fas una cosa amb qualitat i amb una bona oferta".
• Tot i la percepció que “a Lleida no s’hi fa res”, el festival demostra que amb propostes valentes i variades el públic respon.
• En 14 anys, el festival i el seu públic s’han fet grans. - Franja central actual: 30–40 anys.
• Dilema plantejat pels organitzadors: - Com mantenir el públic fidel que envelleix. - Com garantir relleu generacional al públic i a la pista.
• Clau: cartells atractius i una bona comunicació. - Abans la promoció era sobretot amb cartelleria física. - Ara, el pes cau en xarxes socials i internet.
• Es constata que la música en directe continua enganxant també gent jove, tot i l’hegemonia de l’streaming i les pantalles.
• El Ponent Roots manté una línia coherent al llarg dels anys: - Música jamaicana (ska, reggae, rocksteady). - Soul, funk, jazz. - Hip-hop. - Músiques caribenyes i bugalú.
• L’edició actual segueix aquest ventall i incorpora artistes que els organitzadors feia temps que volien portar.
• Tito Ramírez & Los Veraderos Reales - Considerat el cap de cartell. - Artista enigmàtic que actua amb màscara i és un autèntic showman. - Barreja de soul, bugalú i ritmes llatins. - És el primer cop que actua a Lleida.
• Naty Conguero amb Soweto - Naty Conguero ja havia actuat al festival a la 7a edició. - Es va generar molt feeling amb el públic i l’organització. - Ara torna amb Soweto, banda de Gràcia amb qui té molta connexió. - Naty viu a Londres i Soweto li fa de banda quan és aquí; prometen un directe molt explosiu.
• Ruf Bandits - Banda jove de Tripollet. - So jamaicà britànic, entre reggae i ska. - Editen amb el segell La Panchita Records. - Obriran la nit, motiu pel qual es recomana no arribar tard.
• Miqui Puig (DJ) - Tancarà la nit amb una sessió com a DJ. - Ja havia col·laborat amb el festival en format vermut. - Conegut per la seva capacitat de llegir la pista i fer ballar el públic. - Té una relació estreta amb Lleida i hi ve sovint per tocar o punxar.
• El festival és autogestionat per un equip petit (Edu, Uri i Tomàs d’Scarlett): - No són una promotora gran; treballen amb pressupostos ajustats i molta implicació personal. - Contacten directament amb mànagers i bandes. - Guanyen complicitat mostrant il·lusió i honestedat en la proposta.
"Ahir mateix amb l’Uri ens en vam anar a enganxar cartells a la ciutat".
• Moltes bandes s’adapten als seus límits econòmics per les ganes de tocar a Lleida.
• El festival s’ha convertit en una tradició social: - Punt de retrobament anual de molta gent que gairebé només es veu al Ponent Roots. - Hi ha públic que hi va independentment del cartell, pel valor comunitari de la cita.
• Durant moltes edicions, el Ponent Roots s’ha plantejat com més que una sola nit de concerts: - Presentacions de llibres i còmics. - Exposicions. - Xerrades. - Concerts de petit format i familiars.
• El format vermut s’ha mantingut com a senya d’identitat: - Col·laboració recurrent amb locals com el Bit i el Hopper (Neu i Sergi), que faciliten espais per punxades, directes o exposicions.
• En aquesta edició hi ha: - Presentació del llibre “Grandes fracassos” de Charlie Brown, dissenyador gràfic i DJ. - El llibre recull 30 anys de portades, logotips i gràfica vinculada a l’escena jamaicana de l’Estat i d’arreu. - Després de la presentació, sessió musical als plats a mode de vermut.
Edu considera Charlie Brown un referent en disseny gràfic i activisme musical, especialment en l’escena de música jamaicana catalana.
• Reflexió sobre l’estat de les músiques jamaicanes i afins a Lleida: - Referència positiva a Família Torelli, banda de llarg recorregut que ha actuat diverses vegades al festival. - Esment dels Coers, banda amb molt potencial que es va dissoldre.
• Edu remarca que a Lleida: - Hi ha molta qualitat musical i bons músics. - Sovint falta un “trampolí” o altaveu per projectar-se cap a Barcelona o Girona. - Les bandes de Ponent han de picar més pedra per sonar a l’àrea metropolitana.
"No serà per qualitat... però sembla que hàgim de fer més esforç perquè ens escoltin".
• També denuncia que la mobilitat cultural és asimètrica: - A Lleida es viatja sovint a Barcelona per veure concerts. - Costa més que el públic i les bandes de l’àrea metropolitana es desplacin a Lleida, tot i estar només a una hora de tren.
• Data i lloc: divendres 12 de desembre, a la Sala Cotton de Lleida.
• Entrades: a través de Entràpolis (enllaç disponible a l’Instagram del Ponent Roots).
• Horaris: - Obertura de portes: 22:00. - Primers concerts (Ruf Bandits): cap a 22:15, segons ritme d’entrada.
• L’organització fa una crida explícita a omplir la sala: - És una nit de molts sopars d’empresa, però animen la gent a acabar la festa al Cotton. - La continuïtat del festival depèn directament de la resposta del públic.
"La força és el públic. Que seguim un any més dependrà d’això".
• La segona part del programa presenta una tertúlia de xarxes i tendències centrada en la relació entre psicologia i intel·ligència artificial (IA).
• Convidada: Telma Hernando, psicòloga comunitària, tresorera de la Junta Rectora de la Delegació de Lleida del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i psicòloga referent de benestar emocional.
• Motiu de la tertúlia: el Segon Congrés professional intergrupal de la delegació de Lleida, celebrat a la Universitat de Lleida, sota el títol:
“Reptes de la intel·ligència artificial: entre emocions i algoritmes”.
• Assistència: unes 90 persones, principalment col·legiats i alguns estudiants.
• El congrés es construeix des dels grups de treball de la delegació: cada grup tria el seu ponent i el tema concret.
• Àmbits tractats: - Neuropsicologia i mindfulness (flexibilitat cognitiva davant la IA). - Sexologia i entorns visuals (estratègies de ruptura sexogenèrica). - Esport i psicologia de la salut. - Educació. - Mediació i emergències. - Disseny de jocs i aplicació de la IA en game design. - Perspectiva sistèmica aplicada a la IA.
• Estructura: ponències, taules rodones i un taller pràctic sobre eines digitals per a la intervenció psicològica en l’esport.
• Missatge central de Telma Hernando: - La IA pot optimitzar temps i fer-nos més eficients com a professionals. - Però cal utilitzar-la sempre amb esperit crític i consciència dels seus límits.
• Es destaca l’efecte Eliza: - Tendència humana a atribuir comprensió i empatia a una màquina que en realitat només respon a patrons. - Sensació que “t’entén” i “et dona la raó”, creant una il·lusió de relació humana.
El risc és confondre una interacció algorítmica amb un vincle terapèutic real.
• Segons Telma, la IA pot ser molt útil per: - Llegir ràpidament articles i resumir informació científica. - Ajudar a mantenir-se actualitzat en investigació. - Automatitzar tasques repetitives o d’anàlisi bàsica de dades.
• La IA no pot substituir un professional de la salut mental: - No té criteri clínic propi. - No pot assumir la responsabilitat ètica ni legal d’un diagnòstic. - No construeix un vincle humà ni una aliança terapèutica.
• Tema molt preocupant del congrés: creix el nombre de joves (i no tan joves) que usen la IA com si fos un psicòleg. - Demanen consells sobre problemes personals greus. - Reben respostes que poden validar decisions perilloses.
• A la tertúlia es recorden casos mediàtics on xats d’IA haurien animat, o no haurien frenat, intents autolítics.
La IA tendeix a ser “bienqueda”: s’adapta al to de l’usuari i pot reforçar idees extremes si no està ben dissenyada o supervisada.
• Esport: - Un ponent (Ivan Bonilla) explica com en un club esportiu s’utilitza IA per analitzar vídeos d’entrenaments. - L’algorisme genera resums, permetent alliberar dues persones que abans només miraven vídeos; ara poden dedicar-se a altres tasques de més valor afegit.
• Emergències i recerca de persones: - Ponència d’Albert Martínez sobre l’ús de IA per localitzar persones desaparegudes al medi natural, com boletaires perduts. - S’utilitzen models que analitzen mapes, patrons de moviment i dades ambientals per optimitzar la recerca i salvar vides.
• Aquests exemples mostren que la IA, ben aplicada, és un suport potent, no un substitut dels professionals.
• Telma vincula el fenomen de la IA amb una cultura de la immediatesa: - La gent vol respostes ràpides a problemes complexos. - Moltes persones tenen poca confiança en el seu propi criteri.
• Des de la psicologia cal: - Empoderar la població perquè confiï més en el seu judici i intuïció. - Educar en un ús crític de les tecnologies i de la IA. - Explicar clarament què és i què no és la IA.
Telma surt del congrés amb la sensació que “es pensava que sabia d’IA i en realitat queda moltíssim per aprendre”.
• Preguntada directament si és “IA sí o IA no”, Telma defensa que el dilema real és un altre: - No es tracta de blanc o negre, sinó d’escales de grisos. - En psicologia, gairebé res no és absolut; tot té context i matisos.
• La seva posició: - IA sí, com a eina. - Però amb matisos, límits clars i supervisió professional. - Sempre subordinada a la formació i criteri dels psicòlegs.
• Encara no s’ha decidit el tema del 3r Congrés professional de la delegació de Lleida.
• El procediment: - Jornada interna amb els grups de treball. - Dinàmiques per escollir temàtica i format.
• La tertúlia suggereix que un futur congrés abordi de ple la relació entre xarxes socials, adolescència i salut mental, atesa la creixent evidència dels seus efectes.
Telma es compromet a proposar aquest tema en la propera jornada de planificació.
• Els presentadors remarquen que: - La combinació de cultura local (Ponent Roots) i reflexió sobre la IA mostra un territori actiu i connectat amb els debats globals. - Parlar amb professionals com Telma ajuda a entendre millor els riscos i oportunitats de la tecnologia en la nostra vida emocional.
• Queda oberta la porta a tornar a convidar Telma Hernando per aprofundir en: - Xarxes socials i adolescents. - Salut mental i entorns digitals. - Nous usos (i abusos) de la IA en el dia a dia.
• Territori actiu: les Terres de Lleida són escenari de conflictes ambientals, iniciatives formatives punteres i projectes socials i culturals molt vius.
• Cultura musical sòlida: el Ponent Roots exemplifica com amb passió i persistència es pot construir un festival de referència en una ciutat mitjana, generant comunitat i posant Lleida al mapa musical.
• IA com a eina, no com a terapeuta: la intel·ligència artificial pot millorar processos, però no pot substituir la relació humana ni el criteri professional en psicologia.
• Necessitat d’educació crítica: tant professionals com ciutadania han d’aprendre a conèixer, aprofitar i alhora limitar la IA per evitar riscos per a la salut mental i per al conjunt de la societat.
Bloc informatiu amb Judit Castellà. S’explica que Pobles Vius i diversos ajuntaments han presentat recursos contenciosos contra el projecte de planta de biogàs a l’Acentiu. Es denuncien irregularitats administratives, vulneració de la llei d’espais agraris, manca d’alternatives reals i un ús abusiu de la normativa urbanística per afavorir un negoci privat, així com l’impacte ambiental en zones protegides.
El Departament de Salut torna a fer obligatori l’ús de mascareta a centres de salut, hospitals i residències per contenir l’augment molt marcat de casos de grip. Es detallen les noves xifres de incidència, la comparació amb temporades anteriors i les dades de cobertura vacunal de grip i Covid en població gran.
L’Institut Municipal d’Ocupació de Lleida presenta el programa ProLleida, cofinançat per la UE i la Fundació INCIDE, orientat al reciclatge i requalificació professional en sectors prioritaris com agroalimentari, Indústria 4.0, logística i medi ambient. Marta Pujol explica que l’objectiu és reduir el desajust entre perfils professionals i necessitats del mercat laboral mitjançant orientació i formació subvencionada, en un programa que s’allarga fins al març de 2027.
Es detalla el projecte Apropet, d’art, cultura i reflexió al Centre Penitenciari de Ponent i al Centre Obert, impulsat per Garrigues Cooperació. Les activitats inclouen tallers sobre violència masclista, teatre i tallers terapèutics. Enric Figueres explica el retorn emocional que reben dels interns i la diferent implicació entre presó i Centre Obert, i es comenta la possibilitat d’exportar el projecte a altres centres penitenciaris.
Es destaca que l’Institut Joan Solà de Torrefarrera rep el Premi Escola Verda 2025 per 12 anys de trajectòria en educació ambiental. Germán Estudillos explica el projecte d’apadrinament de l’Alzinà i el pas d’accions puntuals a una gestió més estructurada de l’espai natural i la renovació de la senyalització. Els delegats ambientals del centre assumeixen ara la difusió interna del projecte.
Maria Gatao presenta el tema del dia i dona pas a l’entrevista amb Edu Blasi, membre de l’organització del Ponent Roots. Es recorda que el festival arriba a la 14a edició i Edu descriu l’estat d’ànim entre nervis i il·lusió, fent un primer balanç de l’evolució del festival i de la resposta de Lleida a propostes musicals de qualitat.
Es debat si Lleida és una “plaça difícil”. Edu defensa que la ciutat respon quan s’ofereix qualitat. Explica com el públic i els mateixos organitzadors han anat envellint, la necessitat de garantir un relleu generacional i la importància de programar cartells atractius i comunicar correctament, ara sobretot mitjançant xarxes socials i internet més que no pas cartells físics.
Es parla de les noves generacions més acostumades al consum digital, però Edu insisteix que qui prova la música en directe repeteix. Explica que la franja de públic més habitual és de 30 a 40 anys, tot i que també hi ha gent jove, i il·lustra el relleu generacional amb el cas de Doctor Calypso i la presència de públic que ni tan sols havia nascut quan la banda va començar.
Edu descriu el ventall musical del Ponent Roots (música jamaicana, soul, funk, jazz, hip-hop, caribeny) i remarca la coherència de la línia al llarg dels anys. Explica que després de cada edició dubten si n’hi haurà una altra i que la continuïtat depèn de l’assistència. Detalla com, amb l’Uri, treballen dins de límits realistes, contactant directament amb mànagers i bandes, i com molts artistes s’adapten als seus pressupostos per les ganes de venir a Lleida. Ressalta la implicació personal, fins i tot enganxant cartells ells mateixos.
Es posa en valor el Ponent Roots com a tradició: molts assistents hi van cada any independentment del cartell perquè és un punt de retrobament. Edu descriu el dia del festival com un espai de nervis, retrobades i moltes cares conegudes que no fallen mai i que donen sentit al projecte més enllà dels noms concrets del cartell.
Es desglossa el cartell d’enguany: Tito Ramírez & Los Veraderos Reales com a cap de cartell, artista enigmàtic i molt enèrgic; el retorn de Naty Conguero, ara amb la banda Soweto, amb qui té gran connexió; els joves Ruf Bandits, banda de Tripollet de so jamaicà britànic sota el segell La Panchita Records, que obriran la nit; i Miqui Puig com a DJ per tancar la nit, conegut per llegir molt bé la pista i ja vinculat al festival en altres edicions. S’explica també la relació propera de Miqui Puig amb Lleida i l’escena local.
Edu explica que des de les primeres edicions han volgut que el Ponent Roots sigui més que una sola nit, incorporant presentacions de llibres i còmics, exposicions, xerrades i concerts familiars o infantils. Es destaca el format vermut als locals Bit i Hopper, que sempre els han obert portes. Enguany presentaran el llibre "Grandes fracassos" de Charlie Brown, dissenyador gràfic i DJ, un recull de 30 anys de portades i logotips de l’escena jamaicana, i tancaran la presentació amb una sessió musical de l’autor.
Es reflexiona sobre la salut de l’escena de reggae i músiques afins a Lleida. Edu recorda sales com la Boat i el mateix Cotton i destaca Família Torelli com a referent local, mentre lamenta la desaparició de bandes amb potencial com els Coers. Subratlla que a Lleida hi ha molta qualitat musical però manca un autèntic ‘trampolí’ perquè les bandes arribin a Barcelona o Girona; denuncia que les bandes de Ponent han de picar més pedra tot i la seva qualitat i que el flux de públic i artistes de Barcelona cap a Lleida és molt menor que a la inversa, malgrat la proximitat (una hora de tren).
Es concreten data, lloc i horaris de la 14a edició del Ponent Roots: divendres 12 de desembre a la Sala Cotton, amb obertura de portes a les 22:00 i inici de concerts a les 22:15 aproximadament. Les entrades es venen a través d’Entràpolis, enllaçat a l’Instagram del festival. Edu fa una crida a la participació malgrat ser cap de setmana de sopars d’empresa i insisteix que la continuïtat del festival depèn de l’assistència i de la satisfacció del públic i de les bandes.
Txell Bernaus i Maria Gatao expliquen el context: la delegació de Lleida del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya ha organitzat el segon Congrés professional intergrupal sobre els reptes de la IA. Presenten la convidada, Telma Hernando, psicòloga comunitària i tresorera de la delegació. Es fa un repàs dels temes tractats al congrés: paper de la IA en neuropsicologia, psicoanàlisi, mediació, educació, emergències, esport i psicologia clínica, així como taules sobre mindfulness i entorns visuals i sexogenere.
Telma fa una valoració molt positiva del congrés, remarquant que ha creat un espai de debat entre professionals sobre la relació IA-psicologia. Explica que el congrés l’han organitzat els grups de treball de la delegació, cadascun triant el seu ponent i tema. Comparteix la dada d’uns 90 assistents, sobretot col·legiats i alguns estudiants, i destaca el salt qualitatiu respecte la primera edició. També confessa que va sortir amb la sensació que tot just comença a comprendre l’abast de la IA.
Arran de la pregunta de les locutores, Telma resumeix que la IA pot optimitzar temps i fer els professionals més eficients, però sempre des d’un enfocament crític i recordant que és només una màquina. S’introdueix el concepte d’efecte Eliza: la sensació que la IA ‘t’entén’ i ‘et dona la raó’, creant una falsa impressió de comprensió que pot ser perillosa si es confon amb una relació terapèutica real.
Es discuteix el paper de la IA com a eina, no com a substitut dels professionals de la salut mental. Les locutores remarquen que no s’ha d’utilitzar per diagnosticar trastorns ni fer teràpia. Telma insisteix que la IA pot ser útil per llegir articles, fer resums, actualitzar-se en recerca i ajudar en tasques de gestió, però mai per substituir el contacte humà. S’al·ludeix a casos mediàtics on l’ús inadequat de la IA en contextos de salut mental ha tingut conseqüències greus.
Telma alerta que molts joves (i adults) utilitzen la IA com si fos un psicòleg, demanant-li consell sobre problemes personals o de salut mental. Això és molt perillós perquè la IA tendeix a validar o reforçar allò que l’usuari ja pensa. Es recorden notícies d’usuaris que han rebut respostes que no frenaven, i fins i tot validaven, idees autolítiques. Es reforça la idea que cal educar en un ús responsable i no confondre una màquina amb un terapeuta.
Telma exposa casos positius presentats al congrés: en psicologia de l’esport, la IA analitza vídeos d’entrenaments i genera resums, alliberant dos treballadors que ara poden dedicar-se a tasques de més valor. En emergències, la IA s’aplica a la recerca de persones desaparegudes al medi natural, com boletaires perduts, combinant dades ambientals i patrons de moviment per optimitzar operatius i salvar vides.
Es pregunta a Telma si la IA tornarà a ser tema central en futurs congressos. Explica que el tema del tercer congrés encara no s’ha decidit i que s’escollirà en una jornada interna amb dinàmiques entre els grups de treball. Reconeix que hi ha altres temes rellevants, però que la IA seguirà sent present d’una manera o altra per la seva importància creixent.
La conversa deriva cap a la relació entre IA, xarxes socials i salut mental, especialment en adolescents. Les locutores esmenten mesures com la prohibició d’accés a xarxes en menors en alguns països i proposen que un congrés futur es dediqui a aquest tema. Telma coincideix i es compromet a posar-ho sobre la taula. Subratlla que vivim en una societat de la immediatesa, on sovint hi ha inseguretat i poca confiança en el propi criteri, i defensa que la psicologia ha d’empoderar la població perquè faci més cas al seu propi judici i instint.
Es planteja a Telma el dilema ‘IA sí o IA no’. Ella respon que en psicologia gairebé res no és blanc o negre, sinó ple de matisos. Defensa una posició d’‘IA sí, però amb condicions’: com a eina per optimitzar processos i accedir a informació, però sempre subordinada al criteri professional i mai com a substitut d’un psicòleg. Reitera la necessitat de formació i esperit crític per part de professionals i usuaris, i convida a seguir reflexionant sobre el tema en futurs espais.
Els presentadors agraeixen a Telma Hernando la seva participació, destaquen la importància d’informar-se bé sobre la IA per fer-la jugar a favor de la societat i avancen que miraran de trobar un altre espai al programa per continuar parlant amb ella sobre IA, xarxes socials i salut mental. Es dona pas a una pausa abans del següent bloc del magazín.