Tenen ànima, els materials? El cap i les mans coneixen una dansa subtil que creiem desconèixer… però que habita en el nostre subconscient? Aquest ball creatiu si li donem un xic de peixet, ¿emana en total llibertat?
La creativitat brolla, sense més ni més. Però les nostres pors i els límits mentals intenten mantenir-la engabiada?
Quants sentits tenim, realment? El cos… ¿és sensorial i intuïtiu, més enllà del que pensem?
Quina ristra de preguntes, oi? Però estic convençuda que, avui, escoltant la conversa al Gatgarotus amb la Sandra Quílez, d’Nquart, moltes d’aquestes qüestions es desvetllaran.
La Sandra és Mestra Artesana del Cuir, Conservadora i Restauradora. Guardonada amb el Premi Restaura 2020, va dir una frase que defineix profundament la seva mirada:
"Em considero una curadora dels objectes de cuir, una guardiana de la història."
Des d’Nquart, la Sandra recupera i restaura peces de pell per a espais expositius i museus. Un exemple impressionant? El mobiliari de pell del Palau Güell de Barcelona.
I sí, n’estic segura: la Sandra creu que el cuir té ànima. Per això, abans de crear res, l’acarona, s’hi connecta… es deixa impregnar per la seva essència. És dins d’aquesta dansa sensorial i vital que neixen els seus objectes: fascinants, útils, enginyosos, pràctics… i sempre fets amb cor.
Els podeu trobar a Nquart, al Museu de la Pell d’Igualada, o, millor encara, podeu anar a veure-la i fer un taller per crear la vostra pròpia peça de cuir.