Enric Dalmau President DOP Les Garrigues i sectorial nacional oli DO Espanya Anna Paüls Pagesa - LLEIDA ÉS NOM DE DONA, #mésenllàdel8m Anna Claret Tècnica d’innovació del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA, experta en comportament del consumidor
Avui, conversa slow amb l’Enric Dalmau, president de la DOP Les Garrigues i de la sectorial nacional de l’oli amb DO a Espanya. Parlarem del Nutriscore el nou etiquetatge dels aliments, de les sinergies amb la DO del vi Costers del Segre i sobre la regulació de les energies renovables al territori. Parlarem amb l’Anna Paüls, pagesa i sociòloga que es va posar al capdavant de l’explotació familiar de fruita dolça a Corbins. L’Anna ha estat una de les veus de la campanya impulsada per la Diputació de Lleida, LLEIDA ÉS NOM DE DONA, #mésenllàdel8m I finalment parlarem amb l’Anna Claret, tècnica d’innovació del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA i experta en comportament del consumidor i ho farem sobre el Projecte Think Local de la Granja al Plat.Experts en comportament del consumidor de l’IRTA juntament amb bonÀrea lideren un projecte pilot per ajudar a transmetre els valors “de la granja a taula”.
Les DO d'oli catalanes demanen un nou sistema d'etiquetatge nutricional. El sistema europeu Nutriscore utilitza un algoritme molt criticat per les seves inexactituds a l'hora de comparar aliments diferents. El Ministeri de Consum ha arribat a un principi d'acord per excloure l'oli d'oliva del model d'etiquetatge Nutri-score perquè en sortia perjudicat en la valoració estàndard. És el sistema europeu que Espanya vol implantar en les pròximes setmanes i que estableix una classificació de cinc nivells, amb un color i una lletra diferent cadascun, per ajudar el consumidor a determinar la qualitat nutricional de l'aliment amb un cop d'ull. L'oli d'oliva, del qual Espanya és líder mundial en producció, ha quedat classificat en la lletra C, la de color groc, o "acceptable", pel seu alt percentatge en greixos. És la tercera nota en una escala de cinc, per sota de molts aliments processats i al mateix nivell, per exemple, que els refrescos sense sucre com una Coca-Cola zero. El model tampoc diferencia entre els tipus d'oli, ja sigui extra verge, de colza o de llavors. Parlem del Nutriscor i d’altres temes d’actualitat del sector de l’oli en parlem amb el president de la DOP Les Garrigues i de la sectorial nacional de l’oli amb DO a Espanya.
L’Anna Paüls Solans de Corbins al Segrià és sociòloga i pagesa. Va estudiar sociologia a Barcelona i en acabat, va viure a l’estranger un any per aprendre francès. Després de formar-se decideix tornar a les arrels per dedicar-se a la pagesia. Fa més de 10 anys que és pagesa i està al cap de l'explotació agrícola familia L’Anna, també, ha format part de la campanya impulsada per l’Àrea d’Igualtat de la Diputació de Lleida, LLEIDA ÉS NOM DE DONA, #mésenllàdel8m.
Experts en comportament del consumidor de l’IRTA juntament amb bonÀrea lideren un projecte pilot per ajudar a transmetre els valors “de la granja a taula” bonÀrea Corporació i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) treballen en un projecte per estudiar quina percepció tenen els consumidors sobre la marca i els seus espais de compra. A diferència d’altres cadenes, bonÀrea treballa sense intermediaris oferint els seus productes al mercat, tant animals com vegetals, produïts amb el seus propis recursos. És el que s’entén com a integració vertical o “de la granja a la taula” que, sovint, costa de transmetre als consumidors. És per això que investigadors experts en comportament del consumidor de l’IRTA coordinen el projecte pilot Think-Local per identificar estratègies més efectives que ajudin a empreses del sector primari a transmetre els valors associats als productes de proximitat, la integració vertical i posicionar-se en diferents mercats. ’Anna Claret, tècnica d’innovació del programa de Qualitat i Tecnologia Alimentàries de l’IRTA i experta en comportament del consumidor.