Resuming podcast
Som Terra 290
17/05/2021

#86 - Som Terra 290

Som Terra amb Pili Garcia

JOSEP PRAT Tècnic de l’equip de mercat elèctric de Som Energia, la Cooperativa d’Energia Verda. Nous peatges tarifes llum

JIMMI ROMEU Consultor en màrqueting digital de l’Agència Romeu Prenafeta. Tendències en màrqueting digital per a negocis rurals

ISABEL VIDAL Cap sectorial de la Vinya de JARC La collita en verd

Marcadors

Avui al Som Terra, conversa sl...
Compartir

Avui al Som Terra, conversa slow amb: Josep Prat, tècnic de l’equip de mercat elèctric de Som Energia, la Cooperativa d’Energia Verda sobre el càlcul del preu de l’electricitat i especialment, dels nous peatges en les tarifes de la llum. Parlem amb el Jimmi Romeu, consultor en màrqueting digital de l’Agència Romeu Prenafeta sobre Tendències en màrqueting digital per a negocis rurals. I, finalment, la Isabel Vidal cap sectorial de la Vinya de JARC sobre l’aposta de l'organització agrària sobre la collita en verd com a mesura per a abordar la crisi del sector vitivinícola per la COVID. Què és la collita en verd? Tot això avui, al Som Terra, som-hi!

A partir del mes de juny de ...
Compartir

A partir del mes de juny de 2021, el preu de l’electricitat es calcularà en funció de l’hora i el dia en què es consumeixi i es podran contractar diferents potències.Aquest canvi a la factura d’electricitat prové de la Comissió Nacional de Mercats i de la Competència, que tenia l’encàrrec d’establir els peatges per pagar la xarxa de transport i distribució. Ha decidit repartir el cost de la xarxa entre les persones usuàries, i agrupar-los per nivell de tensió i potència. Un altre dels criteris ha estat el de repartir el cost per hores, per tal d’incentivar a moure la demanda d’energia a les hores de menys ús de la xarxa. Josep Prat, tècnic de l’equip de mercat elèctric de Som Energia, la Cooperativa d’Energia Verda sobre el càlcul del preu de l’electricitat i especialment, dels nous peatges en les tarifes de la llum.

La crisis sanitària provocada ...
Compartir

La crisis sanitària provocada per la Covid-19 ha fet que les empreses i les persones empresàries hagin de repensar el seu model de negoci, fer canvis i superar nous reptes, fins ara desconeguts. Ara, més que mai, conèixer les tendències del 2021 en màrqueting i xarxes socials és clau per augmentar les vendes i ser més competitius en el mercat. El Jimmi Romeu, consultor en màrqueting digital de l’Agència Romeu Prenafeta, en col.laboració amb el Departament d’Agricultura i Consorci GAL Noguera Segrià Nord ofereix un seminari que pretén oferir eines i estratègies perquè les empreses rurals sàpiguen com treure profit del màrqueting digital i les xarxes socials i aprenguin a posicionar-se en línia. Amb el Jimmi Romeu parlem de les Tendències en màrqueting digital per a negocis rurals.

JARC i COAG aposten per la col...
Compartir

JARC i COAG aposten per la collita en verd com a mesura més adequada per a abordar la crisi del sector vitivinícola per la COVID. Segons l’organització agrària, hauria d'aplicar-se en tot el territori nacional i comptar un pressupost extraordinari de 40 milions d'euros, al marge del Pla de Suport estatal al sector Vitivinícola. Així s'ha traslladat al ministeri d'Agricultura, en resposta al qüestionari remès a les organitzacions agràries. Isabel Vidal, cap sectorial de la vinya de JARC, deixa molt clar que “la collita en verd ha de ser una mesura del sector davant situacions excepcionals com són les que ha generat la pandèmia, i és l'ajut més directe al viticultor”.